28 år med skiglede og naturopplevelser

Siden oppstarten i 07.05.1996 har turlaget arbeidet utrettelig for å tilrettelegge for skiglede og naturopplevelser, og 2023 er ingen unntak.

Gjennom årene har Mangenfjellet Turlag satt tydelige spor i lokalsamfunnet ved å engasjere innbyggerne i friluftsliv, uavhengig av sesong. Med målrettet innsats har turlaget økt interessen for skigåing og lagt til rette for aktiviteter i både vinter- og sommertid. Engasjementet har også gått hånd i hånd med helsefremmende tiltak, noe som speiler turlagets visjon om kortreist folkehelsearbeid uten målebånd og stoppeklokke.

I 2023 kunne Mangenfjellet Turlag rapportere om flere viktige milepæler. Med rykende ferske nettsider lansert høsten 2022, i samarbeid med VISIVO og Beate Hansson, og en aktiv tilstedeværelse på sosiale medier, har turlaget økt sin rekkevidde og tilgjengelighet.

«25 år er en anseelig alder, og for oss symboliserer det ungdom, vitalitet, og en konstant iver etter å leve livet til det fulle,» uttaler styret i Mangenfjellet Turlag. De understreker viktigheten av deres funksjon i lokalsamfunnet og dens positive innvirkning på innbyggernes helse og velvære.

Med et solid fundament og engasjerte medlemmer ser Mangenfjellet Turlag fremover mot nye mål og muligheter til å berike lokalsamfunnet gjennom naturopplevelser og folkehelsearbeid. Turlaget ser fram til enda flere år med naturglede og samhold.

Les årsrapporten her: